ARTYKUŁ
„E-doświadczenia” związane z pandemią Covid-19 jako akceleratory społeczeństwa cyfrowego
			
	
 
Więcej
Ukryj
	
	
									
				1
				Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska
				 
			 
						
				2
				Instytut Socjologii, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska
				 
			 
										
				
				
		
		 
			
			
			
			 
			Data nadesłania: 04-09-2023
			 
		 		
		
			
			 
			Data ostatniej rewizji: 29-04-2024
			 
		 		
		
		
			
			 
			Data akceptacji: 27-06-2024
			 
		 		
		
			
			 
			Data publikacji online: 30-09-2024
			 
		 		
		
			
			 
			Data publikacji: 30-09-2024
			 
		 			
		 
	
							
					    		
    			 
    			
    				    					Autor do korespondencji
    					    				    				
    					Anna Iwona Piotrowska   
    					Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Polska
    				
 
    			
				 
    			 
    		 		
			
																						 
		
	 
		
 
 
Ekonomista 2024;(3):299-317
		
 
 
SŁOWA KLUCZOWE
KODY KLASYFIKACJI JEL
STRESZCZENIE
Celem badania jest określenie czynników, które zwiększyły prawdopodobieństwo dostrzeżenia przydatności rozwiązań cyfrowych
w czasie pandemii. W pracy uwzględniono matrycę podstawowych czynników społeczno-demograficznych, indywidualnych doświadczeń
z rozwiązaniami cyfrowymi w czasie pandemii Covid-19 oraz czynników specyficznych narzuconych wyłącznie przez pandemię (strach
przed kontaktem z ludźmi). W artykule wykorzystano wyniki badania przeprowadzonego na reprezentatywnej pod względem wieku, płci
i miejsca zamieszkania próbie 1000 dorosłych mieszkańców Polski. Jako metodę analizy wykorzystano modelowanie logitowe. Badanie
wykazało istotny pozytywny wpływ korzystania z elektronicznej administracji, edukacji, konsultacji, zakupów oraz zdalnej komunikacji
interpersonalnej w czasie pandemii Covid-19 na ogólne dostrzeganie przydatności technologii cyfrowych. W artykule założono, że
pandemia wzmacnia tworzenie społeczeństwa cyfrowego w wyniku masowych, pozytywnych i stosunkowo nowych e-doświadczeń.